torsdag 29 oktober 2009

En överdos av orange


Det är intressant när man tittar in hos bloggvänner och rätt snart ser vilka favoritfärgerna är. Det lantligt vita är rätt dominerande och även hos mig finns tendenser, men inte mer än vad som känns naturligt för mig. Man vet nog själv var gränsen går innan man "säljer sin själ". Skulle jag inreda mitt hem helt i vitt skulle nog mina vänner vända i dörren och tycka att det där är inte jag.  Vart tog färgerna vägen? Hallå... orange kom fram! Det finns många nyanser av den färgen! Terracotta... mums! :o)
 Tar er nu in i en del av allrummet där det finns en överdos av orange och brunt och tungt, men så får det vara en stund till eftersom vi tycker att det är hemtrevligt så. Man får gå med trollstaven när energi och ekonomi tillåter och när det finns många rum så tar det sin tid. När sönerna var små hade även vi en vit hörnsoffa etc., tro't eller ej!
Psst. Om ni missförstår mig rätt, så tycker jag att lantligt vitt är snyggt hos andra och till en del hos mig själv! Det är litet småtrevligt att provocera om denna "omtyckta" färg. :o)
 
Jag tror på att alla människor varje dag
kan fatta rätt beslut i allt de gör.
- Paolo Coelho

7 kommentarer:

  1. Ja men visst ska du ha orange, annars vore det inte du!

    SvaraRadera
  2. Har faktiskt några orange apelsindoftande värmeljus eller teljus heter de visst som pryder vårt annars rätt färgfattiga hem just nu ;O)

    SvaraRadera
  3. Jag hade också orange i köket från början, men näää, det var ju inte jag! Trivs ju inte med de gula tapeterna heller, men har fått "lov" av mannen att göra om. Har bara inte tagit itu med det ännu...
    Jag skulle inte kunna bo i ett helvitt hem, har skrivit det några gånger. Vill ha färger som ger värme, gärna rött, rosa, lila... Men även brunt och beige räknar jag som varma färger.

    Vilken tur att vi alla tycker olika!

    SvaraRadera
  4. Har inte heller helvitt men det oranga inslaget i vårt hem kommer från clementinerna. En gång när mina jobbarkompisar var här strödde de ut frön från orange växter och närde en viss förhoppning om att de skulle gro. De har även gömt orange prylar lite här och var för att överraska mig. Som du kanske förstår så har jag tydligt markerat att det inte är min favoritfärg.
    men jag kan erkänna att det finns olika nyanser och att de kan vara mer eller mindre...
    Kram annika

    SvaraRadera
  5. Annika, det är det som jag tycker är så kul att du gillar lila (vilket inte alls går hem hos mig) och jag orange och så allt det vita som neutraliserar. Mångfalden bland bloggarna berikar! Tur att vi är olika som Strandviksvillan säger.

    SvaraRadera
  6. det ser ju väldigt ombonat och trevligt ut med orange hos er! man ska nog gå på sin egen känsla och inte ha för bråttom med att förändra bara för att man tycker att något ser bra ut hos andra (ska jag säga...)!
    ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. jag säger bara en sak HEMTREVLIGT!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.