lördag 31 oktober 2009

Helgon och änglar

Det här har inte varit någon innesittardag. Vilket härligt och friskt väder med sol denna Alla Helgons dag! Föräldrahemmet fick ett besök och ännu ska jag på ljuständning och lyssna på mannens vackra basstämma.
Tildaänglar flyttar in till Lyckoslanten på löpande band. Här nedan står tre av mina nysydda prinsessänglar. De var svårfångade och hade svårt att stå stilla - ville mest dansa runt pinnarna... Det blev ju en hel del motljus också, men nu får de gott stå och vänta på sina kompisar som är på kommande. Jag började sy dessa förra helgen bl.a. och det tar sin tid.  Och det kommer så roliga paket om dagarna med material som får det att klia i mina fingrar.




Mina änglar blir gåvor till jul och får olika banderoller i sina händer. Kanske lottar jag ut en  prinsessängel här bland er också. ♥

11 kommentarer:

  1. Vilka underbara änglar du producerar, på löpande band verkar det som!
    Jag såg att det börjar vara dags för en ny beställning hos Panduro i det här huset också.
    Eftersom vi nu är 3 st som tillverkar Tilda saker går det åt en del material :)

    SvaraRadera
  2. Nämen vilken söt och avkopplande blogg jag hamnade på.

    Ha det gott.
    Linda

    SvaraRadera
  3. Ååh, se så söta flickor.... så näpna.
    Jag vet, det kliar i fingrarna på mig HELA tiden. Det är nästan som en drog när man väl börjat!!

    Tack för dina fina ord hos mig =)

    SvaraRadera
  4. det är nog mycket pill med en sådan ängel. vilket fantastiskt tålamod du måste ha!
    *hoppas på utlottning* ;)
    skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Mmm så fin musik jag blir alldeles rofylld.
    Att du orkar sy så många, de ä'r så fina, jag skulle gärna vinna en!
    kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Fint, fint, fint, allt är så vackert! Du har verkligen en proffsig layout på dina inlägg :)Det är roligt att gå in och titta och fröjda sig!

    SvaraRadera
  7. Ojojoj - jag är imponerad!! Jättefina dockor!
    Idag fick jag ihop två små fåglar "tråcklade" och mitt tålamod räckte knappt ens till det... Har mönster till Tilda dockor men tror nog jag låter bli att pröva.

    SvaraRadera
  8. Åh, så vackra prinsessänglar!!
    Jag måste nog köpa mig någon annan av Tilda-böckerna, så att jag får fler Tildamodeller att sy! Ja, de är bedårande vackra!
    Ang. ditt förra inlägg! Hoppas Annika-Ditten & datten har sett det! Hon som verkligen ÄLSKAR orange!!
    Ha det så bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  9. Lyckans dina vänner som kommer att få så fina gåvor :O) Igårkväll tovade jag och min äldre änglar i ull...

    SvaraRadera
  10. Hi, I just found your blog and am so excited because I just discovered Tilda dolls this weekend and started making one from a pattern yesterday. It is impossible to get the packs here in Ireland so I used some old material I had. Your dolls are so beautiful. Hugs, Margie.

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt fina änglar!
    Ha en fin dag

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.