söndag 29 november 2009

Första ljuset

Äntligen dags att tända det första ljuset när jag vaknar! Det är så otroligt fint att ha hemmet städat inför jul och med alla dessa ljus överallt!

När jag fotade väggordet i vardagsrummet spelade ljuset spratt och skuggor från stjärna och fönster ville vara med på bild.
 
Med vännerna hade vi en fin middag och jag glömde helt att fotografera maten! Kan dock avslöja att till förrätt blev det laxsoppa med en speciell limpa och skagenröra och med vårrullar som alternativ. Till varmrätt lammköttbullar och gratäng med Medelhavsgrönsaker och ingefärskyckling med julmustsås och ugnsrostade rotfrukter. Laxsoppan och ingefärskycklingen finns recept på här, men jag körde en egen variant med kryddning och vissa grönsaker. Men gott var det!


8 kommentarer:

  1. Så jättemysigt du har det och verkligen får fram det med dina kort! Jättefin adventsljusstake. Låter gott med ingefärskyckling.
    Ha en underbar 1:a advent!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  2. Nu har jag nyss tänt första ljuset vid frukosten.
    Det låter som om ni hade en riktigt god middag i går. Kyckling med julmustsås tror jag att jag hört om i något tvprogram och tänkte då att det borde man prova på. Ska gå in och kolla receptet. Ha en skön första advent!
    P.S Vilka vackra väggord du har!

    SvaraRadera
  3. mmm... vad gott det låter, och så många rätter du hade gjort!
    dukningen ser så mysig ut. vad kul att ni kan sitta i uterummet året om. vårt är inte uppvärmt, så där är vi bara när det är någorlunda varmt ute.
    ha en fin första advent!

    SvaraRadera
  4. Vilken god middag ni har ätit! Visst är det mysigt nu när julen närmar sig och man får börja pynta med ljus och andra julsaker...

    SvaraRadera
  5. Jag kommer gärna på middag nån kväll!!! ;) ;) det låter som ni hade en riktigt trevlig kväll och vilken tur att du hittade trollspöt till sist ;)Kram

    SvaraRadera
  6. Kul att ni firar Lilla Jul. Det har vi aldrig gjort. Undrar just var det kommer ifrån? En fantastisk god middag verkar du ha bjudit på. Så fint du har det. Ser att vi har en del gemensamt vad gäller pynt.
    Kram annika

    SvaraRadera
  7. Men så vacker dukning och vilken mat, ja dina gäster har varit på besök i himmelriket hör jag. Jätte fint du gjort hemma!
    Ha en skön kväll!
    Kram
    /sara

    SvaraRadera
  8. Oj, bättre än på restaurang kan jag tänka mig!
    Mmmm... om man ändå fick sätta sig vid ett sånt bord...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.