torsdag 5 november 2009

Nytt projekt?


Trots mörker ute ska jag ge en eventuell "före bild" av ett kommande projekt i vardagsrummet som har diskuterats länge på Lyckoslanten. Dels gäller resonemanget Chippendale möblemangets vara eller inte vara, dels  min älskade Carl Larsson-tapetbård. Möblemanget är arvegods från mannens sida och det består av bord, soffa, två fåtöljer och ett vitrinskåp. Det har restaurerats en gång och nu är det dags igen. Vilket omfattande jobb att byta fjädring och klädsel! Det passar perfekt enligt mått etc., men vi funderar att förvara det en tid annanstans och sedan restaurera (vilket blir dyrt). Jag har en favorit bland möbler, som jag gillar och man vet aldrig när det blir dags att byta. En ny lampa har jag redan köpt. :o)

Ja, sen ska taket målas, öppna spisen bör spacklas om och jag vägrar skiljas från bården. Finns den nyutgiven månne? Jag har sökt utan resultat. Bilden ger inte rättvisa, men en vink.
 
Nu väntar jag hem två söner, men här i bloggen kan man ju ge sken av att det vare sig förekommer städning eller matlagning. Jag sitter lugnt kvar i fåtöljen precis som Mary har avporträtterat mig.


4 kommentarer:

  1. Du är så flitig att kommentera,jag läser bloggar,men kommenterar sällan. Jasså, vi har likadana klänningar och likadana stövlar... kanske vi träffas nån gång i likadan mundering:)Trevligt veckoslut,jag åker imorgon till Hfors ,till min syster. Det ser jag fram emot!

    SvaraRadera
  2. Svårt val! Det finns så mycket att ta hänsyn till samtidigt som det är kul att förändra. Ska bli spännande att höra hur det går med projektet.
    Sökte mig in hos Mary men hon var lite vresig och ville inte låta mig se bilderna.De är ju så gulliga.
    Gubben och jag ska på ett gympapass snart. Vi har sån tur som bor nära en anläggning där F & S har pass ti, to, lö, sö. Bara att välja.
    kram annika

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Ja, det verkar vara ett stort projekt ni har framför er. Lycka till med det!
    Fin bård! Sån där gammaldags.. Passar fint till möblerna!
    Ha det bra!
    Sari

    SvaraRadera
  4. Oj, du/ni har många projekt på gång. Du får låta en målare fixa bården på väggen om du inte hittar en liknande :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.