lördag 2 januari 2010

Nya blad

Visst känns det spännande att ha snusat på nya decenniets första dagar? Just nu befinner jag mig i en stor stad och det tog två tredjedels dygn att resa hit. Var jag, mannen och yngsta sonen håller till får du veta i nästa inlägg. Det är av säkerhetsskäl tillsvidare hemligt, förstår du.  Låt inte fantasin skena iväg. Jag är inte i New York eller Bangkok. Fniss! Bilderna här nedan hann jag ladda upp innan vi for hemifrån igår.

Förresten, nyårsafton var jättefin i goda vänners sällskap. Efter trerättersmiddag åkte vi in till stan och såg fyrverkerierna vid stranden. Ett gott slut på förra året blev det och nu en god början på det nya då nya kalendrar och böcker har  tagits i bruk.

Efter åtta timmar på stan sitter jag nu på hotellrummet på nionde våningen och alldeles snart åker festblåsan på. En vän ska snart överraskas. Hon blev alldeles nyss "kidnappad" och när hon kommer hem igen sitter vi och andra vänner där och väntar på att fira jubilaren!
"Varje dag av ditt liv är ett blad i din historia."
 

13 kommentarer:

  1. God fortsättning!

    Ha en jättetrevlig kväll "over there"
    i glada vänners lag!
    Ordspråket är så sant så...

    Kram Vivan

    SvaraRadera
  2. hihi, du är full av hemligheter och överraskningar. jag önskar er en riktigt trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Oh så spännande! Men så glad och överraskad vännen ska bli! Jag älskar sån´t. Fina almanackor som du visar, har inte sett just den tidigare. Var kan man hitta såna?
    Ha en härlig festkväll*
    Kram annika

    SvaraRadera
  4. Oj vad du är ute på spännande saker!
    Ha en fin festkväll!

    SvaraRadera
  5. Så härligt med överraskningsfest!
    Hoppas det blir riktigt kul!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  6. Ja, nu har vi redan snart avverkat två dgr på det nya året och dessutom med Kung Bore´s väderlek.
    Vi får se vad det nya året bjuder på och de oskrivna bladen måtte få bli enbart positiva minnen.
    Önskar er en riktigt trevlig överraskningsfest!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  7. Så spännande! Låter som om ni kommer att ha riktigt kul :) Väntar med spänning på fortsättning!!

    Åsa

    SvaraRadera
  8. Oj, vilken spännande tripp du är på! Ska bli kul att få läsa om den hemliga resan!
    Vilka vackra änglar i förra inlägget!
    Och så fint skrivet av dig!
    Hoppas 2010 fortsätter på samma spännande och roliga sätt som det börjat!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  9. Nämen - vilken spännande trip du är ute på!!
    Jag vill också...
    Väntar på att få höra om vart du varit och vad ni hittat på för bus ;)

    kram, A-C

    SvaraRadera
  10. Ha det så trevligt i ....! :) Jag å sku vill besöka denna ljuvliga stad snart! Det är fint med fyrverkerierna vid stranden. Ha ett fortsatt gott nytt år! Kram

    SvaraRadera
  11. nu blir jag supernyfiken! var kan ni vara tro. Ska bli spännande att läsa.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  12. Det lät hemlighetsfullt och intressant. Ser verkligen fram emot att få se vad det var för lurendrejerier ni hittade på.
    Gott nytt år på dig och de dina.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.