fredag 26 februari 2010

Sportlov!

Nu lär jag ha sportlov! Det tar ett tag för hjärnan att omprogrammera sig, men jag måste ju erkänna att det känns bra. Jag har ju en hel del jag vill hinna med, som tiden inte räcker till annars. Under några kvällsstunder (läs under programmet "Halv åtta hos mig") har jag virkat vantar av garnet som blev över av de stickvirkade sockorna. Rosorna virkade jag enligt Elsas mönster.
Garnet är "Sju bröder" och även här virkade jag utan mönster. I skrivande stund när jag skulle börja beskriva att jag utgick från 38 luftmaskor, hittade jag en blogg där man kan få en fingervisning hur man gör.
Vi fick en fin inledning till sportlovet eftersom vi hade skiddag idag. Vi hade tur med vädret även om solen inte lyste. Eleverna var jätteduktiga! ♥  Om jag har tur kommer den yngre tvillingsonen hem i kväll. Annars träffar jag honom i morgon. Ha en skön fredagskväll och helg!

19 kommentarer:

  1. Nämen Ann-Lis, du är ju bara bäst alltså! Så underbart fina vantar *love them*

    Trevlig helg, kram camilla

    SvaraRadera
  2. Så vackra vantar du gjort !
    Jag skulle behöva ett nytt projekt nu till halv åtta hos mig och Lets dance.
    Kan berätta att våra vänner inte var trötta på att vara ute efter skiddagen, nej vi fortsatte nog med uteaktiviteter :)
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  3. Hihi, nu läste jag din kommentar till min kommentar i ditt förra inlägg. *Fniss* du har så rätt i att lite självironi är av nöden ibland. Bamsekram till dig du söta och skojiga!/Camilla

    SvaraRadera
  4. Söta vantar med rosor. Du verkar inte spilla tid på att sitta sysslolös, väldigt flink med både virknål, stickor och symaskin.
    Skönt med sportlov och hoppas den ger avkoppling och många timmar i friska luften.
    Suck...jag får lov att vänta ett par veckor ännu, innan jag får min vintersemester.
    Önskar dig ett riktigt skönt sportlov och en fint veckoslut! Kram /Bea

    SvaraRadera
  5. Så fina vantar,helt underbara med rosen på

    SvaraRadera
  6. Så fina, vad duktig du r att virka på fri hand. Skönt med sportlov förstår jag, hoppas du hinner med det du vill och vila också.
    Kram Kristina
    ps visst är det kul nör barnen kommer hem.

    SvaraRadera
  7. God kväll min vän! Tack för titten. Vilka fina o söta vantar du gjort....Du kanske ska börja ta upp beställning på det du gör, för dom är så fina! Fniss....Önskar dig en Trevlig o skön helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Men åååå vilka sötisar, du är så duktig!!!! Underbart med sportlov. Önskar dig en fin helg!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Trevligt med sportlov.... men för min del ser det dåligt ut. Plantorna växer så det knakar, men det är bra också:).
    Härlig skiddag fick ni och nu har jag månskensloppet avklarat också.
    Härliga vantar!!!
    Trevligt sportlov till dej!!!

    SvaraRadera
  10. Hej Ann-Lis!

    Vilken härlig avslutning innan lovet! Nu får vi njuta av att vara lediga. Det ska bli såå skönt och snart har vi påsklov med. Dina vantar blev helt underbart fina. Du är så duktig på handarbete!

    Goa helgkramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  11. Va fina vantar du gjort. Säkert kommer de i flitig användning under stundande vecka!
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  12. Tack för titten....Här har vi takdropp idag, Jippi vad härligt! Kanske våren är på väg! Ha en skööön lördag! kram Therese

    SvaraRadera
  13. Jisses så fina vantar.
    Såna vill jag oxå ha.

    :)

    Trevlig Lördag
    Linda

    SvaraRadera
  14. Ha ett bra lov!! Jag inledde med Månskensloppet och nu hoppas jag på mera skidåkning!! :)

    SvaraRadera
  15. Jättevackra vantar! Ha ett skönt sportlov! Hoppas det blir fint väder och att du kan njuta fullt ut av den lediga veckan! :O)

    SvaraRadera
  16. Åh Tack söta du!
    Men vilka härliga vantar du gjort, jag såg sockorna oxå...guud så snygga! Du är ju en hejare på allt!
    Å visst är det bra att ha nåt till hands när man ska se på tv, eller bara har en stund över?!
    Jo jag väntar oxå på magasinet, har en god vän som skickar det till mig...bor man på vischan finns uppenbarligen iget större intresse för att saluföra sånt, hmm...
    Ha en mysig helg vännen!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  17. Åh vilka söta vantar :)

    Ha de gott

    SvaraRadera
  18. Å vilka otroligt söta vantar, du är ju så duktig på allt handarbete du tar dig för! Får se vad du hittar på nu då du har ledigt?
    Låter skönt med sportlov, här får vi vänta några veckor på vintersemester ännu. Hoppas att det blir ett riktigt skönt och avkopplande lov!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  19. Vantarna är helt underbara! Jag håller på med de stick/virkade sockorna, en klar och skaft o häl klar på nummer två. Vill oxå ha matchande vantar. :-) Tack för inspiration o tips.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.