söndag 15 augusti 2010

Gardasjön, del 2

Här hemma fortsätter det soliga vädret och det vill man ju inte missa helt även om andra plikter kallar. Sönerna kom och for och det har varit en fröjd att få ha storebror och lillebror hemma. Mellanbror hoppas jag att vi får se under veckan som kommer.
Vi gjorde en båtkryssning dag tre där vid Gardasjön. Det var en underbar båttur med en stor portion sol på övre däck. Jag fick återse Limone och Malcesine. På bilden till vänster kan man se det hotell jag bodde i förra gången jag var här. Nu spenderade vi tid i Castello Scaligero di Malcesine.
Här ordnas minst ett bröllop per dag.
Båtutflykten gick vidare tillbaka till Riva del Garda.
På bilden ovan kan man se en fästning eller ett torn, Bastione, uppe i bergen.
Dit gick vi den fjärde dagen. Tungt uppför de slingrande vägarna, mycket lättare på vägen ner.
Fin utsikt över Riva, Torbole och Arco.
Vi firade ju också vännen som fyllde mycket jämnt och det blev ett fint minne för oss alla. Resan var en av de mest förmånliga vi har gjort. Vännerna är skickliga att boka och vissa spännande inslag fick vi i Wien på köpet ;o) Fotografierna är många och dem ska vi göra fina album av.
I morgon börjar jag jobba och det passar fint nu när kvällarna börjar bli mörka och det är dags för andra rutiner. När arbetsdagarna blir långa och ansvarsfulla kan det vara skönt att plocka fram ett och annat sommarminne. Det är också viktigt att ha något nytt att se fram emot här framöver. Nästa inlägg får en annan rubricering. Orkade du läsa så långt? I så fall ha det gott så länge!

15 kommentarer:

  1. Alla har vi våra drömmar och mål här i livet!
    Att du återger och visar oss dina, gläder vi oss åt väldigt mycket :) Fantastiska bilder!
    Tack! Har "orkat" titta igenom hela resan :-)

    Ha en trevlig ny vecka bland dina elever och kollegor!

    SvaraRadera
  2. Det är bara så spännande att få ta del av och läsa om eran resa vad ni har varit med om. Fina bilder att minnas tillbaka på när vintern gör sitt antågande! Önskar dig en bra arbetsstart imorgon!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig resa ni gjort, bilderna talar sitt tydliga språk!
    Hoppas att du får en bra dag på jobbet! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  4. Mycket vackert och förstår att det gav ngt att blicka tillbaka på under höstens mörka kvällar :)
    Hoppas du får en fin start på skolveckan.
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  5. Klart man hänger med ända till slutet av inlägget :) Nu undrar man ju vad det är du funderar på till näst som ska förgylla vardagen... Ha en bra skolstart imorgon. Själv får jag nybörjare första gången på många måååånga år så det är ganska spännande :)

    SvaraRadera
  6. Det var bra att du skrev det, jag har ingen koll vad jag ska ha på mig imorgon. Sånt måste ju fixas ikväll!
    Kommer säkert bli svårt och somna också. Härliga bilder, vilken fin resa ni gjort. Kommer och bli fina album av detta.
    Ha en fin veckostart
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Nämen oj! Blev riktigt häpen när jag tittade in här eftersom jag missat dina sista inlägg. Vilken fin resa du fått uppleva! (avundsjuk...)
    Härliga minnen att ta med när du börjar det slitiga jobbet igen!
    Ha en fin start på skolåret!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  8. Orkade?? Kunde lätt sett på fler bilder :)
    Ja, erfarna resenärer brukar vara bra på att boka billiga resor, dom vet var dom ska leta.

    Lycka till med jobbstarten!

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder från bekanta platser ,jag mins särskilt Limone det var första stället vi stannade på när vi kom till garda.Det var då jag lärde mig att citronträdet både har blommor o frukt på samma gång, det där är nog en plats som alltid finns på listan nytt besök.Ha det bra,Nette

    SvaraRadera
  10. Det var då inget problem att orka med så fina bilder, man kunde ju drömma sig med en aning. Visst behöver mán något att se fram emot, det är ju lika viktigt som själva resan.

    SvaraRadera
  11. Wau säger jag bara, vilka vyer alltså!!!
    DIT vill jag också, kanske nångång...
    Nu blir det bara Kreta om några veckor, men säkert ok det också...!

    Ha en riktigt bra skolstart med mössen!!!

    SvaraRadera
  12. Underbart...så vackert! Jag älskar naturens variation i Österrike/Italien. Ni verkar ha haft det helt ljuvligt. Kul med vänner som hittar på roliga saker.
    Jag började jobba i onsdags och i morgon ska alla grundskolor och gymnasieskolor ha en studiedag med olika föreläsare. Lycka till med din första dag efter lovet.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  13. Ni ser ut att ha haft en underbar tid vid Gardasjön. Jag har aldrig varit där men det ser ut som om det är värt ett besök. Många har berättat om hur fint det är.
    Dags för skoljobb igen och det är ju trots allt rätt ok när man väl kommit igång.
    Må så gott i veckan!
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig resa ni har haft, fina bilder du visar. Visst är det roligt att plocka fram sina sommarminnen när det är vinter och kallt och drömma sig bort igen!
    Jag tror att du har haft fullt opp idag när skolorna börjar, men på nåt konstigt sätt så kommer man ganska snabbt in i rutinerna igen...

    SvaraRadera
  15. Åh, du får mig verkligen att längta till Italien med alla dina vackra bilder och ord om er härliga resa. :) Roligt att höra om hur ni hade det på er fantastiska resa. Självklart orkar vi. ;)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.