torsdag 16 december 2010

Nu ska vi jobba...

... med väldig fart, väldig fart, väldig fart!
Barnen ska ha sina klappar snart...
Ja klappar men också betyg! :o)
I den stora Mailegkalendern har det kommit små tomtar och en liten människa gav mig en vacker skål i går. Vilken fin omtanke! Härom kvällen tog jag mig en tur till staden där min storasyster bor och vi åt chokladkaka i det mysiga caféet och hon smög med en liten gåva, ett hjärta från House Doctor, så litet men så uppskattat!
Nu ska mina raska fötter springa tripp, tripp, tillbaka till jobbet, där jag har så bråttom klipp, klipp! :o) Nästa gång ska jag visa den mysiga julklänning som kom i ett paket i går. Trevliga och spännande tider nu, eller hur?!

19 kommentarer:

  1. Verkligen bråda tider i tomteverkstaden! Men snart får du njuta av julhelgen och jullovet precis som dina elever gör...;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Del låter så mysigt när du jobbar och pysslar och grejar samtidigt. Jättefin bild på dina nissar. Här har vi ett riktigt snöoväder nu, börjar redan mörkna ute.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Det är bråda tider nu, mycket som ska hinnas med före jul... Men snart, snart blir det jullov!
    Såna söta tomtar skulle jag gärna hitta i min kalender också, men den ena innehåller bara choklad och den andra fina gammaldags bilder! Inte illa det heller visserligen... ;)
    Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Ja det börjar kännas att det snart är jul. Börjar bli massor med folk i affärer. Puh...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Med de orden mötte jag "mina" barn i dag också :) Men skönt var det att vi fick alla julprojekt klara !

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Ja, du har nog händerna fulla med allehanda projekt!
    Men det är väl så det ska vara!
    Mysigt med syster på en cafe´paus ... då orkar man vidare!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Javisst är det trevliga och spännande tider nu.
    Ser fram emot julfesten, men det är lite vemodigt också för sista året som nån från vårt hus medverkar.

    Usch vilket väder det är ute!

    SvaraRadera
  8. Visst är det så bråda dagar innan vi kan njuta av julledigheten. Vad mysigt att fika med sin syster.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  9. Javisst är det bråda tider just nu men på nåt sätt har jag helt lyckas koppla på fritt. Så skönt :) Mysigt med cafébesök med syster! :)

    SvaraRadera
  10. Det är en härlig melodi att gå o nynna på....Fniss!

    Men här tar vi det lungt det blir jul ändå!

    Härliga bilder du bjöd på i ditt tidigare inlägg, så stämningsfullt o fint.....

    Önskar dig en Trevlig helg!
    Julkramar Therese

    SvaraRadera
  11. Verkligt spännande tider vi lever i just nu ;O) Och café vinkeln är toppen!
    Skön helg i julstöket! Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Ja, det är mysiga tider nu. Så rart att du fick ett litet hjärta av din syster.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt med alla dina fina Mailegtomtar. Jag skulle verkligen behöva lite mer av sådant här hemma men det får bli ett annat å¨r.
    Det är mycket nu i skolan innan vi snart får jullov.
    Ha en fin helg!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  14. Hejsan hoppsan tjejen, gud så underbara julbilder du visar:) SEn bara älskar jag alla dina Mailegtomtar:)

    Förstår att du har bråda dagar i skolan, ta d lugnt mellan varven.

    Ska bli kul o se bild på in fina klänning:)

    Ha d gott
    Kramis Sari

    SvaraRadera
  15. Vill önska dig en trevlig helg!
    PS. Glöm inte min utlottning! DS

    SvaraRadera
  16. Gott, gott vid det där cafeet ;))

    SvaraRadera
  17. Inte konstigt att du har bråttom när jag har det (känns det som) trots att är hemma på heltid. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  18. Visst är adventstiden fin och ger mycket glädje och trevliga överraskningar!
    Nu är det faktiskt bråda tider för tomtarna och jag var idag och gjorde små ärenden i den bemärkelsen också :)
    Ha en fin fjärde advent!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  19. Ja nu är det bråda tider!!
    Så fina maileg-tomtar! =)

    Trevlig helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.