söndag 10 april 2011

Accessoarer

Hej på dig där ute, denna vackra dag! Solen vill locka ut mig på en promenad och mina planer att umgås med dammvippan i helgen har bara förverkligats till en del. Det finns ju så mycket annat intressant att syssla och pyssla med under en helg!
I fredags fick jag mig ett nytt glasögonfodral. Då var det också premiär för vårens Vintage Stories och några accessoarer föll mig i smaken. Precis som i höstas sa det inte klick när jag stod i provrummet och provade några av förhandsfavoriterna. ;o)
En scarf, en brosch och ett silkigt linne är jag nöjd med tillsvidare.
Nu åker annan utstyrsel på inför promenaden på skogsvägarna.
Ha en skön ladda batterierna-dag!

22 kommentarer:

  1. Hej Ann-Lis ! Ja jag blev väldigt glad över de som finns i serien Vintage Stories... Kunde ha köpt allt men fick stilla mej... Kul med sådant som inspirerar..
    Glasögonfodralet verkar vara precis du !
    Ha en skön söndag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Rosor på glasögonfodralet det är nog riktigt som du,batterierna borde nog laddas med dubbel effekt nu ,kanske blir det en tur med kameran idag,,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Fint glasögonfodral, och jag ser verkligen du i det.
    Härligt med promenad längs skogsvägarna idag. Batterierna kommer nog att bli laddade då. Själv kommer jag att åka och fira en 30 åring så det blir inte nån promenad för mig idag.

    SvaraRadera
  4. Ja Vintage Stories har ju alltid så himla mycket fint.Ååååå vad fint glasögonfodral bara så sött.Önskar dej en skön söndag i det fina vädret.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Vilket fint glasögonfodral, det pryder sin plats var som helst. Och jättevacker ros. Ska kolla nya vintage serien, visste inte att den kommit.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. rosen är underbar! kan tänka den på vilken som helst vårkappa eller i håret eller var som helst!

    ha de bra!
    susanne

    SvaraRadera
  7. Så söta accessoarer du hittat! Jag hoppas ta mig till stan till nästa veckoslut, så kanske nåt får följa med hem då...

    Här har vi också varit ut på långpromenad idag i det härliga vädret. Och städningen, den lämnade på hälft här också....

    Trevlig vecka!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  8. Jag var in i affären igår och dreglade över vintage stories plaggen och accessoarerna. Med hem kom en kofta och scarf! Jag skulle gärna ha tagit hela sortimentet... helt ljuvligt!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Hallojsan Ann-Lis!!

    Jag tycker att accessoarerna du hittat var helt ljuvliga..speciellt glasögonfodralet..mums!

    jag såg att de hade en helt ljuvlig, lite väska för våren och sommarens fester också..såå söt!!

    Hoppas att du får en bra start på den nya veckan!!

    kramis Sanne

    SvaraRadera
  10. Både glasögonfodral och andra inköp andas Ann-Lis! ;) Skön vecka!!

    SvaraRadera
  11. Ja visst borde en promenad vara viktigare än en dammvippa när vädret är vackert. Ha det så gott.

    SvaraRadera
  12. Vilket snyggt glasögenfodral du köpt!
    Jag har också tittat på Vintageserien och något inköp blir det i gräddvitt. Jag tycker mer om det än kritvitt nuförtiden.
    Annars tycker jag att barnkläderna var helt suveränt fina. Synd att jag inte har några barnbarn ännu, kände jag.
    Må så gott!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  13. Inte illa så långt, det ser väldigt fint ut. Jag måste ge mig åstad och titta in vårens nyheter, det är inte så kul att göra det själv, desto roligare att titta när andra varit i farten!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Vilket fint glasögonfodral!! Ska och kolla in Vintageserien i morgon, borde lämna börsen hemma...

    SvaraRadera
  15. Då får det bli en titt i Vintageavdelningen snart då. Ibland finner man ett plagg som liksom är ett med en själv. Får se vad som bjuds. Gillar det söta glasögonfodralet.
    Vilket fantastiskt vårväder vi har nu! Nästan sommarvärme i solen.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vilket snyggt glasögonfodral. Man kan nästan ha det till lyster bara.
    Helgens väder var härligt. Det var verkligen vår.
    Skönt tycker jag.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  17. Men så sött med rosor på glasögonfodralet och gulliga accessoarer! Du har sinne för det vackra :)
    Skogspromenader har vi gjort i helgen också, friskt, härligt och rogivande.
    Ha en fortsatt fin arbetsvecka!/ Bea

    SvaraRadera
  18. Fodralen är väldigt romantisk! Har ännu inte varit och kikat in hos Vintage Stories och kanske är det bättre att stanna hemma...

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  19. Kände precis som du inför mina vintage stories favoriter.. Tyckte inte att de hade speciellt bra passform så lite besviken blev jag nog. Har faktiskt inte köpt något alls av deras kläder eller accessoarer. Ditt glasögonfodral och broschen ser fina ut!
    Kram,S

    SvaraRadera
  20. Hej!!

    Vilken underbar blogg du har!!
    Jag undrar vart du har hittat mönstret på tilda tofflorna?? Vilken av böckerna
    Ha det gott
    mvh
    Kicki

    SvaraRadera
  21. fina är de du kom hem med även om det inte klickade med självaste kläderna. jag har inte tagit mig till affären för att kolla utbudet än, men jag misstänker att det mesta ändå är för romantiskt för mig. jag tycker kläderna ser så himla fina ut på andra, men inte på mig, tyvärr.
    skön kväll! kram

    SvaraRadera
  22. Jag måste ta och kolla in de nya kläderna och accessoarerna någon dag också, såg dem i skyltfönstret i min hemstad förra veckan och så mycket fint det fanns! Fast det är ju som sagt en annan sak om man sen passar i käderna när man väl provar...
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.