lördag 28 maj 2011

Sista helgen i maj

Den sista helgen i maj tycks bli en regnig en i min landsända. Men om sanningen ska fram gör det mig inget. Då kan jag göra administrativt inomhusarbete, vilket har första prioritet just nu.
Veckan har förutom intensivt jobb varit givande med besök hemma hos, spa- och restaurangbesök och besök här hemma av unga och trevliga gäster. Mera sådant under veckan som kommer.
Njuter av helgens bukett och annat pyntat inför helgen och väntan på de två som kommer hem i morgon.
Här blommar dussinet Mårbackor, men de Mårbackor (till höger) som har övervintrat på loftet och som jag har klippt ner och planterat om... undrar om de kommer på att blomma i sommar?
I går kväll var det mysigt att sitta i uterummet och lyssna på det svaga regnsmattret. Jag antar att det blir samma program i kväll. Innan den belöningen ska nog ett och annat hinnas med! Ha en riktigt skön helg och speciellt ni som firar Morsdag denna sista helg i maj!

16 kommentarer:

  1. så vackra rosa färger, bara så härligt! mina favoriter.
    Du ska ha det bra!
    mulet och grått hos oss också, och såååå kylig, brrr.
    ~marita~

    SvaraRadera
  2. Det ser faktiskt väldigt mysigt ut med regn utanför lusthuset, det går an med regn när man har ett så fint hus att vara i.
    Trevlig helg,
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Hej
    Samma väder här, regn och grått. Fast det är mysigt och tända ljus när det är sånt här gråväder. Så fina pelargoner du har, både dom som blommar och inte.
    Ha en mysig lördag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Här hos oss på landet är det regn och blåst, lite åska i bakgrunden. Då kan man vara inne och mysa det är inte fel det heller.
    Ser att du som jag gillar Mårbackapelargoner. Fick köpa nya i år mina gamla frös i vinter när den stränga kylan var.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  5. Mycket rofyllda och vackra bilder! Jag kan tänka mig att det är mysigt att sitta i uterummet när det smattrar på glaset.

    Önskar dig en skön kväll! Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt med regnväder så det blir lite inomhusgöra gjort också med gott samvete ;O) Ljuvligt blomster i ditt hus!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  7. Jaa-a,det bara regnar och regnar, men mig passar det också perfekt, här är penseln i högsta hugg igen ;)! Härliga mårbackor, hoppas de äldre också visar sina knoppar snart!

    Njut av regnsmattret i helgen!

    SvaraRadera
  8. Godmorgon goaste Ann-Lis!!

    Här i Stockholmstrakten har det regnat och blåst hela natten..så inomhus är det som gäller här också!
    Du har så ,måmga fina exemplar av Mårbackan.. Jag har slutat att övervintra mina, så som jag gör med mina andra pellisar, just av den anledningen att de aldrig riktigt tar sig sedan..De får stå inne i huset heela året nu.

    Ha en riktigt mysig dag..jag skall till min mor!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera
  9. Härligt med så mycket blomster!
    Med pelargoner brukar det ju vara så att dom bildar knoppar om dom får torka ut. Prova, dom är väldigt tåliga!

    Jobba lugnt nu och håll ut en vecka till!
    kram, A-C

    (PS. Det är mina föräldrars hund som är helggäst hos oss :)

    SvaraRadera
  10. Regn kan vara skönt också speciellt då man har inomhusjobb att göra. Här blåser det men uppehåll för det mesta.
    Såg dina söta små börser. Jag har inte försökt med såna lås men ska nog ta och prova det. Mönster finns väl i en av Tildaböckerna?

    Ha en fin söndag med de som kom i dag.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  11. Skön söndag på dej ! Har varit i datormörkret nu ett dygn.. Men nu fungerar allt igen... Du berättade att du skulle ha storfrämmande på fredagen... Var det dina små elever eller var det någon kändis ? Kanske du berättar...
    Mysigt med regnsmatter och ljus brinnande...
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  12. det här är nog en riktig feelgoodblogg, man blir alltid på gott humör när man kommer hit!
    hoppas söndagen varit skön trots det trista vädret!
    kram

    SvaraRadera
  13. Du har det riktigt rosa hos dig, du :)
    Det är rätt rofyllt med regn ändå...

    Kram/Nina på Lilja's Corner :)

    SvaraRadera
  14. Vilka mysiga och härliga bilder.
    Där skulle jag verkligen trivas att sitta och njuta av regnet.

    Sonen trivdes också:).
    Vi skall börja packa inför lägerskolan.
    Endast en vecka kvar. Ha det bra!!

    SvaraRadera
  15. Hej & Tack söta!
    Å vilka härliga bilder du visar, gissa om jag vill ha ett uterum eller altan...ja en balkong skulle gå bra det med *ler*...Jag har en paviljong ute, dessvärre inte inglasad så nu när det stormar så här varenda dag blåser man ju bort om man sitter där!
    Nä mindre blåst och regn, mera sol vill vi ha!

    Å du, vad kul med bloggboken, vilken smart och mysig idé!

    Önskar dig en finfin vecka!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  16. Jag beundrar så dina vackra bilder och dessutom att du hela tiden har sån energi med att pynta vackert. Här stannar pyntningen med :bara ibland.
    Gissar att du väntar på sommarlov. Den som väntar på något gott väntar ju alldrig förgäves.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.