lördag 24 december 2011

God Jul!

 
Nu är granen färdigpyntad precis som jag hade tänkt ha den. Sönerna kom i går kväll och det var en fröjd att få se dem tillsammans. Julen tog genast fart och det är ju det vi har väntat på. Det tjugofjärde paketet finns i säcken och öppnas senare, men jag vet att det bl.a. innehåller mat, musik, film, samvaro och något läsbart för mig.

Det lilla ordet jul
Det finns ett litet, litet ord

som jämt gör mig så glad.

Varenda timme dansar det
kring räknetalens rad.

Jag minns det strax på morgonen
och sent i sömnvarm kväll.

Det smakar på min tunga
som en ljuvlig karamell.

Det skuttar som ett litet troll
uti min läsebok.
Jag undrar och jag drömmer
och jag svarar rent på tok.

Vad gör det att december
är så lång och grå och ful
när ordet som jag tänker på

och drömmer om är JUL!

~ Marita Lindquist ~

 
 En God och Fridfull Jul tillönskas Dig!

12 kommentarer:

  1. TACK!
    Önskar Er en Fridfull Jul också!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Önskar dig och din familj
    en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig och din familj en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  4. Jättevacker gran! God jul till dig och hela familjen!

    SvaraRadera
  5. God Jul till dig och din familj!

    Julkram Gugi

    SvaraRadera
  6. Vacker juldikt, den var ny för mig! Önskar dig en fortsatt fin julhelg vännen! Kram från Maria

    SvaraRadera
  7. Jätte fin pyntat gran du har. Önskar dig en riktigt fin fortsättning på julhelgen.kram!

    SvaraRadera
  8. OJ VILKEN VACKER GRAN!!! En sån ska jag ha nästa år! ;)

    En god jul till dej!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Tittar in för att önska er
    en fortsatt härlig julhelg!

    A-C

    SvaraRadera
  10. Varje gång jag ser ditt uterum i all sin glans, det kan vara sommar, vår, höst eller vinter, ja, då tänker jag, jag måste också ha ett sånt, för det är så fint, så fint!
    God fortsättning
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  11. Jättevackert, Ann-Lis!
    Hoppas du får njuta av en härlig jul!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.