onsdag 21 december 2011

Julfix

Nu blev det litet extra tid här. Jullov. Det tar en stund att ställa om sig och det går bättre och bättre för varje minut märker jag. Här pågår julfix i varje vrå. Några timmar gör stor skillnad! I uterummet har jag pysslat med Greengate-klippark. Dagens paket har inte öppnats ännu, men jag har hört av min privata chaufför och väskbärare att det blir shopping. Jag tror jag ska bjuda den samme på restaurang så blodsockret hålls på fin nivå! ;o)
I allrummet har godsaker ställts på bordet. Vilken lyx att kunna slänga ett öga på ett morgonprogram på tvn samtidigt som något gott gifter sig med kaffet.
Ljusbrickan som jag föll för på inredningspartyt nyligen passar fint på det mörka bordet. Jag njuter av att få vara hemma en förmiddag och mörkret inte lurar helt där utanför.
Jag har tömt uterummet på sommar och på de tjugo Mårbackorna (de ska upp på loftet för vintervila). Snart kommer julgranen in här i vårt kära julrum. Ha en riktigt fin dag vare sig du julfixar eller inte!

6 kommentarer:

  1. vad mysigt det låter, vännen!
    hoppas det inte är trängsel i butikerna så ni får julstämningen förstörd där ute.
    kram

    SvaraRadera
  2. Här var det känsla för julens goda ting! Hoppas ni får en fin shoppingdag och en god middag.

    Får passa på att önska dig en riktigt God Jul!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Låter så gemytligt och julstämningen verkar det inte vara något fel på ;O) Fortsätt njuta fram till jul!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det ser ut! Och gott=)

    SvaraRadera
  5. God maorgon goaste Ann-lis!!

    Ja det är såå skönt att bara tassa omkring och veta att man får så göra under många dagar!!

    Det är så praktiskt och mysigt att ha ett helst rum bara för julfirandet..vi gör detsamma på vår glasveranda...

    Du har då dekorerat såå fint redan med ditt papperspyssel och ljusbrickan där på bordet!!

    Ha en bra dag!! Kram sanne

    SvaraRadera
  6. Hej vännen...tog mig tid att kolla in din blogg och fick julstämning på köpet, alldeles underbara inslag, för att inte tala om klänningen som va så fin! Tack för att du delar med dig! Ha en bra dan före dan före.....

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.