söndag 26 februari 2012

Sista februarisöndagen

Det börjar bli tradition att tillbringa en sportlovsdag i skärgården med svågern och svägerskan. Vi hade en toppendag och det känns att man har tillbringat den i solen! Härligt!
Även om jag hade två jackor på mig fick jag ändå fylla på med svägerskans indiantröja eftersom vinden var nordlig. Om du undrar om svägerskan har svimmat under promenaden så gör hon en snöängel. Inget konstigare än så! ;o) Bröderna ser på.
 Vi åt god sik och röding innan det bar ut på isen igen... och badet i isvaken. Jag stod över - skyllde på förkylning...
Lusthuset ska vi provsitta om fyra månader - vid midsommartid. Men nu fortsätter jag njuta av sportlovet medan mannen jobbar! I morgon ska jag ha en trevlig dag med lillasyster!

14 kommentarer:

  1. NJUT av dina sköna dagar!!
    Underbara bilder :O)
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Fin utflykt ni varit på. Dagar på isen hör absolut sportlovet till. Skulle gjort precis som du och hoppat över vakbadet !

    SvaraRadera
  3. Det var en kall inledning på sportlovet...men god ser det ut som. Jag skulle också avstått från vaken.
    Ha ett skönt lov nu.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser härligt ut!
    Suck... jag har varit ute så lite nu fast vädret varit fantastiskt. Får nog ta nya tag med det under veckan bara det är varmt.

    Njut av sportlovet!

    SvaraRadera
  5. Ser kända vyer på din fina söndag ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. det ser gott ut, både för munnen och själen!
    hoppas ni får en fin sportlovsvecka!
    kram

    SvaraRadera
  7. Ojoj... kan tänka mig att det var ljuvligt... både sällskapet, maten och väderleken ♥

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. Bada i isvak, då är jag förkyld också!
    Men så fint dom bor, så roligt och hälsa
    på ute vid havet. Härliga bilder.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Oj vilka härliga, soliga bilder! njut av sportlovet! :)

    SvaraRadera
  10. Förstår att du ÄR förkyld :-) Vilka vackra vinterbilder och hopsättande av dem är du fenomenal på.
    Gillade speciellt så som du gjort med det översta . Var har du hittat "vykortsmallen " ?

    Ha en mysig sportlovsvecka.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vykortsmallen har jag som app på iPad och har sedan kört fotot via Photoscape och iMac. :o)

      Radera
  11. Så mysig dag ute på vidderna och vilken god mat!
    Ser verkligen kallt ut.
    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  12. Vau så vackert ni hade det ute på isen... Njut nu av sportlovet !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  13. Vilket härligt vinterväder vi haft, men idag är det något helt annat med snöyra.
    Brrr... isvak, det låter kallt!
    Ha en fortsatt fin sportlovsvecka! /Bea

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.