tisdag 20 mars 2012

Vårdagjämningen och presentpåsar

Visst låter det som om den här dagen, när man kan läsa att vårdagjämningen infaller, borde vara en bra dag. Att dag och natt är lika långa lär ske några dagar senare, men ljuset håller i varje fall på att vinna över mörkret nu. I går kväll började det klia i pysselnerven och jag tillverkade presentpåsar så det stod härliga till. Kunde knappt sluta!
Inspiration och mönster till dessa finns i "Tildas vårideer" av Tone Finnanger.
 Jag packade väskan full med papper och tänkte att eleverna i slöjden kanske ville göra en egen presentpåse och visst ville de! Fönsterbrädan i klassrummet är fylld av vackra "väskor". Önskar jag kunde visa dem alla, men ljuset och väskkameran gör inte rättvisa.
Vår blev det också i arbetsrummet med ny hissgardin för 11 euro.
Den matchar med kuddarna som jag köpte tidigare från Hemtex.
 Våren ger lust att pyssla! Hoppas att det håller i sig! ;o)
Ha det bra så länge!

19 kommentarer:

  1. Jag har sagt det förrut och säger det igen, lyckliga barn som har dig till fröken!!!!!
    Vårkram
    Britt

    SvaraRadera
  2. Vau så fina presentpåsar det blev. Förstår att dina elever blev förtjusta.. Kan tänka att kollegerna oxå ville pyssla..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Så ljust och fint arbetsrum du har, inte
    konstigt att du får så fina idéer där.
    Påsarna är jättefina!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Vilken kreativitet ... och så vackra påsar ni gjort!
    Jag vill också komma igång med ett och annat,
    men nu har nog febern tagit all must av mig ;/
    Men, får hoppas det blir bättre ...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert arbetsrum du har, jag älskar det!! =)

    SvaraRadera
  6. Vilken tänkvärd text! Vi sätter våra spår...
    Jag har ju köpt det häftet så nu ska jag se ifall det kan bli mitt bidrag till påskpysslet. På skolan är det känt att jag avskyr att pyssla med flirtkulor, äggkartonger, pappersrullar eller annat skräp. Kanske kan jag bidra med en rolig och användbar idé!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Eleverna i er skola har nog utan tvekan den bästa tänkbara läraren någonsin!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken lycka att som elev få tillverka dessa vackra påsar. Vilken ålder har du på dina elever? Jag kan tänka mig att det inte var första gången de fick göra något annorlunda och roligt.

    Ha en fin vecka!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Thank you for your very nice idea!

    Kisses,

    Barbara and Analia (Italy)

    SvaraRadera
  10. Så jätte söta.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Jag kan riktigt se framför mig hur eleverna blir eld och lågor... de måste verkligen älska dina timmar!!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  12. Javisst, jag blev också riktigt pysselsugen idag så jag gjorde ett kort till den blivande 5-åringen. Jättevackra väskor du har gjort. Synd att inte det här inlägget kom en dag tidigare för då hade jag kunnat sno idén och gjort egna presentpåsar till barnkalaset. Nu hann jag packa ner fiskedammspresenterna i vanliga tråkiga påsar istället.

    SvaraRadera
  13. jag skulle nog så gärna vara en liten elev hos dig ;)

    SvaraRadera
  14. Så vackra presentpåsar du pysslat :)
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  15. Hej Ann-Lis! Jag blir så glad när jag tittar in till dig! Här finns alltid fina pyssel och kloka ord! Ha en bra dag! Katarina N

    SvaraRadera
  16. Tänk om man fått gör så vackra saker i skolan när man var liten. Helt fantastiskt för dina elever.Ha det gott.

    SvaraRadera
  17. Åh, så söta! Jag blev allt pysselsugen jag också!

    Hoppas pyssellusten håller i sig, så du får inspirera oss mera. Fast det gör du ju alltid :)

    SvaraRadera
  18. vilka underbara påsar du gjort!
    Ha en fantastisk vårhelg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  19. Tänk om man kunde göra så fina påsar som du! Jättefina och söta och allting! Händig som få är du!
    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.