fredag 3 augusti 2012

Andas och Rumba


Här var det aningen segt i morse och jag njöt av sen frukost med min nya mugg och jordgubbar vid namn Rumba. Jag kom nämligen hem mitt i natten efter en dagsutflykt till Umeå med väninnan och hennes dotter. Det gick höga vågor på havet (rena rama rumban) under första delen av hemresan och det var tur att jag svalde sjösjukepillret jag bjöds på. Jag tog mig t.o.m en liten tupplur i sittsalongen och blev piggelin passligt tills solen gick ner i vår skärgård där det var lugnare vatten.


Vi hade en fin dag och annars tur med vädret. Sol på däck på ditresan och mysigt när vi satt på uteservering och jag åt Västerbottenpaj :o) Annars mycket spring i benen och ut och in i butiker. Jag har flera "måste"-butiker när jag besöker Umeå.  Förra sommaren skrev jag både här och här om den där andas-muggen med text av Ylva Skarp, som jag nu fick med mig hem. Det lilla ordet "andas" kan tolkas på många sätt och jag ska bespara dig alla de orden. I stället ska jag fortsätta noppa tio kilo jordgubbar och sedan går färden till muminmammans och muminpappans sommarstuga.

7 kommentarer:

  1. Det var bra jag fick se din mugg, idag har jag stressat så jag glömt och andas. Roligt med en Sverige-tur, bra att du klarade sjön också.
    Ha så roligt hos mumins i stugan
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Så fin mugg.
    Så bra att du hade tagit en sjösjukatablett, det hade jag också fått göra om jag skulle ut på sjön när det blåser.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också muggen, den är så fin och tänkvärd! Tur att du hade åksjuke tabletter, hemskt när det gungar:( Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Oj, inget större nöje med höga vågor, vilken tur att du förebyggde ev sjösjuka.
    Söt mugg och visst ryms en del tankar och funderingar i ordet.
    Ha det gott i sommarstugan! Hoppas ni slipper regnet som vi har.
    Kram /bea

    SvaraRadera
  5. Det var länge sedan jag var på båten, brukar nämligen undvika dem p g a att jag sommarjobbade i mina unga år under flera somrar på VL - fick nog av allt vad båtresor heter... Men trevligt är det med kortkorta resor, man får lite luftombyte. Ha en fin söndag på stugan!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  6. Härligt med en mysig utflykt tillsammans med väninnan och hennes dotter. Och vilken fin mugg. Nog ger en vacker mugg det där lilla extra till stunden alltid. Fast jag tror nog att maken min tycker att jag har nog med muggar och koppar nu. Men inte kan man få för många inte? ;)

    Ha en forsatt fin helg du fina!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Ville kika in och se på din Andas-mugg.
    Jag tror verkligen att jag skulle behöva en sån just nu. En påminnelse om att andas. Jag tror att glömt bort det lite, trots semestern.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.