onsdag 1 augusti 2012

Ny månad, nya möjligheter


Augusti! A bright new month! Gillar denna sprillans nya månad allaredan! Som att öppna dörren till något nytt - en nystart med nya möjligheter.


Jag kände för nya tofflor nu igen och sydde mig ett par i går. Som vanligt (jag har väl visat tjugotals här i bloggen) har jag använt mig av mönster ur boken Tildas hus. Bomullstygen är från Ikea och ullfilten fås från Panduro.


Förutom en hel del fix ser jag fram emot fler sköna kvällar där i trädgården under augusti alltmedan ett nytt läsår och nya utmaningar tar vid. Idag var det jobbträff och i morgon reser jag till grannlandet med två damer. ;o)

For last month’s words
belong to last month’s language
and next month’s words
await another voice.
- T.S Eliot 

10 kommentarer:

  1. Nu börjar sommaren, tror i alla fall min man. ;) Inget mer regn och åska tack.
    Jag längtar till skymmande kvällar och höstluft, är ju en höstmänniska, men nog vill jag ännu njuta av varma sommardagar.
    Hoppas du får det fint i grannlandet.
    Nanne

    SvaraRadera
  2. Ja tofflorna här ju så härligt varma och sköna... Önskar er en trevlig tjejresa !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Jisses, så vackert du skriver om augusti! Jag får nästan panik, det är så mycket jag vill hinna med före sommaren är slut :)

    Trevlig resa!
    Mona

    SvaraRadera
  4. Mina tofflor börjar vara nötta så jag borde verkligen sätta mig ner och sy ett par nya nån dag. Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera
  5. så fint i fönstret med stegen och vilka vackra tofflor.
    ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Visst är det trevligt med nytt och nystart och allt vad det innebär... men jag skulle så gärna vilja hålla sommaren kvar!!! Hoppas på en varm augusti och härliga höstkvällar.
    Ha en trevlig resa!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  7. Flera fina inlägg att njuta av här på en gång!
    Du har många härliga blommor i din trädgård. Ja, hoppas vi båda får njuta många sköna kvällar ännu utomhus. Själv börjar jag min semester imorgon! Ska jobba ännu ikväll...
    Jag har alltid gillat hösten, tycker att nyåret borde infalla då istället ;)

    kram, A-C

    SvaraRadera
  8. Vackra sköna tofflor.
    Välkommen hit till grannlandet i morgon :). Hoppas att ni får en trivsam helg här.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Du gör mig minsann inte besviken...blir ALLTID på gott humör och inspirerad då jag tittar in!

    SvaraRadera
  10. Åh, vila urfina tofflor! Kan man få mönstret? :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.