måndag 19 november 2012

Bambi


I den senaste Tildaboken "Tildas Vinteräventyr" har Tone Finnanger tagit med figurer från sin barndoms sagor. Dessa är bl.a. figurer ur Svansjön, Den ståndaktige tennsoldaten, Teskedsgumman, Nötknäckaren, Pinocchio, Bambi, Prinsessan på ärten och Rävänkan. Jag gjorde en Bambi.


Skulle den bli vitbeige eller rosaröd? Skulle den ha små eller stora horn? Dessutom tyckte jag att grenarna var för mörka så de fick en släng av vitfärg. Det var något av helgens pyssel!


Ny dag, ny vecka, nya krafter och nya tankar!

15 kommentarer:

  1. Vilken söt Bambi med vita horn! Kan se den i ett vinterlandskap med hela sin familj, massor med jobb alltså ;). Du är duktig, fina detaljer.
    Nanne

    SvaraRadera
  2. Så sött! Du har verkligen känsla för detaljer.
    Julstämning :0)
    Britt

    SvaraRadera
  3. så fin din Bambi ,här är trötthet en efterdyning av mässresan ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Men vad söt din Bambi blev!
    Fina inlägg här under också. De där karamelliserade valnötterna ser smarriga ut. Dem skulle min gubbe gilla. :)
    Fint i ditt klädskåp, ojoj...
    Kram och ha en fin vecka trots alla möten!

    SvaraRadera
  5. Helt lovely :-)
    Jag har i a f äntligen beställt
    julen i papper fr Tilda, fin som alltid.
    Hoppas på att paketet dyker upp i veckan då ska det Tildapysslas i helgen här med.
    Ha en bra start på veckan .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  6. Ooo gullevännen vad graciös .. Vad du hunnit pyssla!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Du är så duktig! Den är verkligen en riktig goding!

    Kram Sabina

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag undrar om du kan hjälpa mig när jag fått meddelande att det inte längre finns ledigt utrymme för fler foton i min blogg. Måste man köpa utrymme eller hur gör man?
    Så jättesöt bambi du har gjort!

    SvaraRadera
  9. Otroligt välgjord Bambi!! Jag skulle absolut inte ha tålamodet...

    Det var ett trevligt kort, det med händerna som bildar ett hjärta :)

    SvaraRadera
  10. Jag slutar aldrig att imponeras över din fingerfärdighet och kreativa ådra Ann-Lis. Så fin! :) Dessutom tycks hjortar, rådjur och renar vara "it-grejen" denna vinter inredningsmässigt och din bambi är helt klart den sötaste jag sett. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. oj..denna söta bambi har jag helt nissat. vilken gullig en det är.
    ~M~

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.