torsdag 9 maj 2013

Tomorrow is another day



Denna dag bjöd på inneväder och eftersom mannen var på turné gav jag mig själv en dag i filmernas värld. Redan i morse började jag se filmer med Audrey Hepburn och tänkte som så att allt det där andra som inte blir gjort idag får vänta till en ny dag...

  I believe that happy girls are the prettiest girls.
I believe that tomorrow is another day
and I believe in miracles.
~Audrey Hepburn





Jag blir så glad när tvillingsönerna som bor land och rike kring skickar bilder åt mig. Idag var den yngre tvillingsonen och hans flickvän i Kungsträdgården och sände flera vackra bilder av alla körsbärsträden.




Här hos oss har det inte hänt så mycket när det gäller växtlighet, men några slutna vitsippor fick jag se i rabatten i dagens regnväder. Rätt stor skillnad om jag jämför med den bild av en blommande äng med vitsippor som äldre tvillingsonen hade fotograferat där han bor i landets södra del.

For beautiful eyes, look for the good in others;
for beautiful lips, speak only words of kindness;
and for poise, walk with the knowledge
that you are never alone. ~ Audrey Hepburn 


3 kommentarer:

  1. här hade vi fantastiskt väder igårlite regn på eftermiddagen sen sol igen ,och verkar bli bra idag med ,13 grader när jag gick till jobbet kl.6
    Men visst är det härligt att kunna ta sig en dag i filmens värld,Jag har flera filmer som väntar på mig
    Ha en riktigt skön helg

    SvaraRadera
  2. Åh, så vackert det är i Kungsträdgården just nu! Jag har alltid drömt om att åka till Stockholm på våren och själv få se detta vackra, men inte blir det i år heller... Fast nu har vi fått ett välbehövligt regn, kommer solen och lite värme nu, så kommer det att grönska och blomma här hos oss också (får vi hoppas). Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas jag hinner få en skymt av de där körsbärsblommorna i morgon :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.