lördag 16 november 2013

Virkade snöflingor



Tidigare i höst när jag var på hantverksmässa köpte jag en materialsats till snöflingor, som visade sig vara det enklaste av virkade projekt när jag väl hade klurat ut den finska beskrivningen. ;o)




Snöflingor tycks vara rätt poppis att virka nu och modeller finns det otaliga. Denna variant består mest av luft- och smygmaskor. Jag virkade med Fritidsgarn och tovade i maskin och du kan säkert se vilka snöflingor som är tovade.




Den här helgen får vi ha filmredigeraren hemma. Fint! Jag har blivit bjuden på företagarjulfest av mannen i kväll, så nu börjas det. Ernst ger också så fina tips inför julens fester i sin tidning. Allt det där är bra, men här tar vi ingen stress med julen i år. Den får smyga sig på väldigt stillsamt. Ha en skön helg!

20 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Det hoppas jag även om kvällen kan bli sen ;o)

      Radera
  2. Vad otroligt vackra flingor du virkat.. Vilken super idé att tova flingorna... Du ger inspiration så det förslår! Har varit hela dagen med ungdomarna och valt kök...
    Önskar dej ett skönt veckoslut !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanne, jag ville så gärna ge ut mönstret, men det är strängt förbjudet att duplicera det på nätet. Jag tror ju att den som har virkat tidigare kan se logiken i hur man gör.

      Radera
  3. Snygga flingor ,här har det varit pyssel för hela slanten nu julfönstret var tänkt att bli klart denna vecka men jag hann inte få det färdigt ,kram nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer och ser när du har det färdigt! :o)

      Radera
  4. Oj nej, så vackra snöflingor! Ja vill också virka sådana, har säkert Fritidsgarn hem i något skåp, Synd att du inte kan ge mönstret, skall försöka luska ut det.
    Ha en bra lördags kväll!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Jättefina snöflingor! Är de för svåra för en med tummen mitt i handen? :) Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Johanna, "våra" flickor klarar det, så det gör du nog också! ;o)

      Radera
  6. Ibland blir man, eller jag, så förvånad, för hur kan virkade stjärnor bli så helt fantastiskt fina! Så otroligt läckert, sött och mysigt på en och samma gång! Men det ska vara du till det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Snöflingor är vackra skapelser och jag måste nog köpa boken "100 snöflingor att virka".

      Radera
  7. Det var de finaste snöflingor som jag sett! Fantastiska på rad i fönstret! Hoppas ni får en trevlig helg, kram Maja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tänk så otroligt många olika modeller det finns att göra.

      Radera
  8. Verkligen fina flingor. I dag såg jag dem i keramik...också fint.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Keramik är säkert vackert, även pappersflingor är tjusiga! ;o)

      Radera
  9. Va roligt att se dessa flingor på bild..så fina..har själv en hel hög av dem som jag tänkte ge i julklapp till släkten...jag lärde mej virka dem på Taitokursen ! Skön helg !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flitiga du! Du har säkert virkat en hel snödriva med flingor. De är ju så roliga att virka! :o)

      Radera
  10. Så trevligt att ha sonen hemma och vilka fantastiskt söta snöflingor du virkat. Du är så pysslig och jag blir lite inspirerad. Tiden räcker dock inte till just nu och jag får koncentrera mig på Lissboden och skolan i första hand.
    Vilka godsaker du visar i ditt förra inlägg. Jag är urusel på att besöka er andra men jag har blivit tvungen att prioritera och då blir det endast någon gång per vecka.
    Vad klok du är som tar det lugnt inför julen, det är helt onödigt att stressa fram den.
    Jag önskar dig en finfin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilka fina snöflingor! Det måste jag prova!
    Ha en fin vecka!
    /Louise

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.