måndag 27 januari 2014

Blommigt var det här!

 


 Undrar du vad jag har där? Det ska föreställa en av de tygrosor som jag pysslade ihop i helgen till en ljusslinga.




 Jag använde vit och svagt rosa organzatyg, som jag klippte i cirklar, 10 cm i diameter.




Tipset fann jag i årets första nummer av Unelmien Talo & Koti i bloggerskan Annes egen spalt. Det är viktigt att det är organzatyg, som är syntetiskt och smälter lätt och formar naturliga blomblad ovanför ljuslågan. Nyfiken som jag är ville jag ju pröva det där och tycker att det kan bli en fin rosenslinga på bordet.




Litet djärvare är denna blomslinga till vänster ;o) Den får komma fram en tag. Man vill så gärna få in blommigt i hemmet nu, åtminstone jag. Det har varit aningen trist med blommorna denna kalla januari.




Nu till helgen piffades och fluffades det en hel del här. Rosa och rosigt och livet återvänder. Den sista januariveckan må fly sin kos så vi kan välkomna februari med öppna armar.


 
 ♥

8 kommentarer:

  1. Kul idé med organza tyget .rosor i rosa är nog vackert den här tiden men dom har en tendens att bli kortvariga i den torra luften .Kram Nette

    SvaraRadera
  2. Läckra slingor ,lite lagom pyssel den där med organzatyget. Själv har jag ägnat eftermiddagen åt annat pyssel... en välkommenhempresent till MiniPrinsen :-)))
    Ja nu behövs verkligen färg färg färg , här är fortfarande bara grått men kallt så då vill det till att frossa i blommor och färg inne .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Jag trodde först att det var en manet ;D
    Jag har testat det där för ett par år sen, jag gjorde en vallmo. Men det var lite knepigt tyckte jag, så det blev bara en. Jättefin ser din ut att va, och den röda är alldeles ljuvlig! Jag känner att jag behöver lite färg också. Jepp, nu ska jag gå och lägga fram mina blåa och gula kuddar :)

    SvaraRadera
  4. Så ljuvliga foton, det sista fotot är bara för flärdfullt!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Så fint med den ljusrosa organzan, tänk att det går
    och göra en egen ljusslinga. En sån som den andra
    du har, har jag i grått. Det är fint med ljusslingor fast
    det inte är jul, och då gärna med blommor.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Ja nu vill man gärna att det "blommar" i hemmet :) Ljusslingor är vackert hela året och nu har du gjort en som passar dig precis!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Så vackralommor du gör. Det är härligt att se dig pyssla här på bloggen.
    De äkta blommorna är också väldigt vackra. Vi behöver mycket av den varan nu i vintermörkret.
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag kikade på Annes blomslinga i tidningen också och konstaterade att den var ganska tidskrävande att göra, så jag lade tanken på is. Men efter att ha sett din underbara blomslinga blir jag ännu mera sugen på en liknande! Så fin!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.