onsdag 5 februari 2014

Mångfald



Alla trådar i en väv har samma värde oavsett färg och
"i mångfalden finns skönhet och styrka"
...
(fritt översatt) ~ Maya Angelou




Ibland tänker jag väldigt mycket på allt och alla och kryddar däremellan tänkandet med litet pyssel. Det är mitt sätt medan någon annan kanske springer en mil eller så... Det är då för väl att vi alla är olika! Mångfalden berikar! Hur kan man få för sig att pyssla till något som liknar en bildskiva till en View-Master? Jag kunde inte låta bli när jag såg den där modellen med hjärtan till min siluettapparat. Visst var det väl häftigt med de tredimensionella bilderna i tittapparaterna i ens gröna ungdom! ;o)




Det är en dryg vecka till Vändagen och jag har fått frågor om pyssel. Man vill gärna förnya sig och det finns ju så många källor att ösa ur. Här finns en hjärtask och här en kärleksfågel. Det är bara tiden som sätter stopp. Här dyker säkert upp fler tips under veckan som följer. Mitt inlägg med virkade hjärtan är flitigt besökt. Varför inte ladda ner komplimanger till vänner och arbetskamrater. Så gjorde jag idag ;o)




Vi har sjungit och firat vår nationalskald Runeberg, som föddes för 210 år sedan. Min fadderflicka i Uganda blir tolv år idag. Tänk så åren går!

3 kommentarer:

  1. Hjärtan och ägg anses väl ha väldigt vackra former! Och jag tycker så mycket om hjärtformen och dina alster är ju helt underbara! Och så gratulerar till Runeberg och framför allt till den lilla flickan!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade en view-master, undrar om den
    finns kvar, ska fråga min mamma. Det var
    faktiskt det första jag tänkte på när jag såg
    första bilden.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Du är en sån god och varmhjärtad människa som tänker på allt och alla, och en hejdundrare på att pyssla!
    Fin helg till dig!

    Sabina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.