tisdag 16 december 2014

Enkla granpyssel



 Många har säkert sett de enkla men charmiga pappersgranar av klippta cirklar som en bloggare visade här. Själv har jag radat upp halvdussinet veckade pappersgranar i vardagsrummet. Med de yngre eleverna har vi gjort dylika granar i färgglada mönstrade papper. Utnyttja hela längden av A4-pappersstorlek med 13 cm i basen och 1,5 cm i toppen. Vik som dragspel ca 2 cm  breda veck och stansa hål, trä en grillpinne genom hålen.




 En enkel men en ack så tjusig gran fann jag här! Den måste testas! Nu är det julkortstider och jag brukar alltid pyssla egna kort och dela ut, som säkert den trogna läsaren har sett tidigare år. Däremot är jag usel på att posta kort! Gillar denna enkla gran av rivna pappersremsor som barn kan göra på sitt eget charmiga sätt. 




  Glädjefull tid - en vecka till jul!

♥︎

9 kommentarer:

  1. Tack för dina grantips!
    Blir alltid sugen på att pyssla till jul...............och just granar är kul att göra olika varianter av.

    Hoppas allt är bra med dig?

    ha det fint,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Tack för dina bra julpysseltips!
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen! Jag har inte sett någondera modellen förr!

    SvaraRadera
  4. Gillar dina granar!
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Tack för de tipsen. Den veckade granen måste jag bara testa med ettan, kan tänka mig att det skulle komma väl till pass. Dessutom tycker jag de var rätt fina.

    SvaraRadera
  6. De veckade granarna gillade jag massor! Det får blir ett pyssel inför nästa jul - om jag kommer ihåg det då! :-) God fortsättning på julhelgen till er!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.