tisdag 13 januari 2015

Tändrosor




 Senaste helg gjorde jag tändrosor av äggfack och gamla ljusstumpar. Du har kanske sett eller gjort sådana, men jag testade först nu även om jag kollat in tipset för länge länge sedan. Bl.a här kan du se hur man gör!




   Mina tändrosor går visst i årets färg Marsala




 Hur som haver fungerar rosorna toppenbra när man gör eld i spisen och eldar gör vi nu när Kung Bore kom på besök. Det är faktiskt första gången den här vintern som det har blivit av att tända en brasa. Skönt!

5 kommentarer:

  1. Fin idé det där ,men kräver lite tid .Ha det bra i kylan ,Nette

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du kommit till skott med de vackra rosorna. Bra att höra att de verkligen fungerar.Jag har samlat äggfack och skulle göra före julen men det blev aldrig av.
    Ser så skönt ut där du sitter vid brasan och dessutom har vackra sockor på fötterna.

    SvaraRadera
  3. Vi fick tändrosor till julklapp. Mycket uppskattade av eldaren här i huset, fast nu är de redan slut. Borde fixa sådana själv, men vi använder så sällan ägg här i huset, så det blir inga kartonger att laga av. Kram!

    SvaraRadera
  4. Så vackra tändrosor. Synd att bränna så vackra rosor:) Men dom brinner säkert bra!

    SvaraRadera
  5. Å, så gott du har det där vid brasan med brinnande rosor och gosiga strumpor på fötterna, bättre kan man väl inte ha det.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.