fredag 20 februari 2015

Sportlov



 Det blev sportlov och just nu är det gråmulet och regnigt. Jag har vattnat blommorna i uterummet. Där finns "babypelargoner" och många flera år gamla Mårbackor, som denna vinter har övervintrat på varma golvet. De tycks må toppen och jag ska klippa ner dem och plantera om dem snart. En ny blommig kudde finns i vilstolen. Jag köpte påslakan i samma mönster också.




 Det hann gå flera dagar sedan senast. Det har mumsats på fastlagsbullar. Semlewraps har jag inte testat ännu. Vem vet dyker de upp framför näsan på mig endera dan. Bullarna har jag testat klart för denna gång. 




 Idag har vi haft skiddag och även om vädret har varit blött i veckan, var det uppehållsväder och skidunderlaget så pass bra att vi kunde genomföra dagen som planerat. Duktiga elever som fick sportlov när de kom i mål! Jag ska packa några väskor, men de kommer inte att fyllas med skid- eller solkläder. Det blir en tripp till landet i väst. Det ser jag mycket fram emot. 

Nog finns det mål och mening i vår färd
men det är vägen som är mödan värd.
- Karin Boye

4 kommentarer:

  1. Mysiga bilder, vi har också ätit Semlor idag
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Her har vi også fått vinterferie i dag, det skal bli deilig!
    Ønsker deg en fin ferie.
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  3. Trevligt med en liten utlandstripp! Önskar dig ett trevligt sportlov!

    SvaraRadera
  4. Skönt sportlov önskar jag dig! Härligt att åka iväg en liten sväng!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.