tisdag 31 mars 2015

Ägg, ägg, mera ägg...



 ... ät så får du skägg! Så sjunger jag bland annat med barnen om dagarna. Och nog har vi ägg här i huset. Det har bunkrats. I går lät jag fylla matförrådet med annat gott och nyttigt också. En bit på väg i varje fall. Påsken innefattar så många fina ingredienser och då tänker jag inte enbart på maten tillsammans med familj och vänner. Det är en positiv högtid.




 Gipsägg är uppradade på spiselkransen, precis som i fjol. Jag virkade också ett ägg med trikågarn och grov virknål enligt samma mönster som jag visade några inlägg tidigare. 




 Här har snö vräkt ner under natten. Så kan det gå!
Önskar dig en fin vecka!

4 kommentarer:

  1. Härligt att ha påskförberedelserna klara, så här långt. Nu är det endast äggätandet kvar....
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Du är nog uppäggad kan man säga oj då ,där gillades inte stavningen ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Om det är någon som kan pynta med smak så är det du! Det blir så fint, så skirt, så läckert!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Å vad påsk fint ni har det hemma!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.