tisdag 13 oktober 2015

Alvor



 Sedan senast har jag upplevt en mäktig föreställning av Fantomen på Operan tillsammans med damerna i Helsingfors. När de åkte iväg kom mannen och sonen och hämtade upp mig och mannen och jag flög via Amsterdam till Faro. Därifrån körde vi längs kusten västerut till Alvor. 




 Vi har inte varit i Portugal tidigare. Klimatet vid Atlanten är annorlunda än vid Medelhavet. Det känns friskt och behagligt. 




 Som du ser trivs jag som fisken... 




 Vi bor tre nätter vid hotell Pestana Alvor Praia, som ligger vid stranden. I morgon flyttar vi in hos min svågers bror/systers svåger och fru som byggt hus i Alvor. Nu passar vi på promenera längs den vackra stranden. 




 Utsikten från hotellrummet. 




 Gårdagskvällens solnedgång. 
Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. Så vakkert, ser ut som en fantastisk ferie, nyt den videre!
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  2. Ser vacker och skönt ut! Njut av värme och sol !
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Oh, så härligt, jag önskar jag hade varit en liten fluga i ditt bagage! Så väldigt vackert! Har inte satt min fot i Portugal, men nu blev jag riktigt sugen! Den färden ni gjort verkar förträfflig!
    Njuuuut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder Ann-Lis och nog förstår jag att du trivs som fisken i vatten. Njut av sköna dagar.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Härligt! Njut av de härliga portugisiska stränderna och de fina stenformationerna!

    kram Sabina

    SvaraRadera
  6. Ser härligt ut! Trevligt att upptäcka nya resemål.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.