måndag 28 december 2015

Den underbara julen



 Vardagen kom och stack hål på julbubblan. Jag tog en paus och har umgåtts med familjen fullt ut. Vi har fixat middagar tillsammans, sett filmer och rört på oss. Alla i familjen fick aktivitetsarmband och det har sporrat till promenader i det soliga väder som flera dagar har bjudit på. Bilden ovan är tagen under en promenad där någon har pyntat en gran mitt i skogen :o) 




 För ovanlighetens skull har jag inte fotograferat dukningar från matstunderna även om matklockan har ljudit många gånger. Det finns viktigare saker. Som att ha pyjamasdag och läsa julklappsboken.  




 Innan jul tömde jag uterummet på Mårbackor. De är nu på vintervila uppe på loftet. Nu blommar julrosor, julstjärnor och hyacinter i kapp. Kan tänkas det blir kallare tider och jag får anpassa växterna enligt det även om vi vistas i uterummet varje dag, speciellt mycket nu under helgerna. 




 På annandag jul mötte vi upp med släkten hos storasyster och man och vår tradition med pizzabuffé. Två ynka mobilbilder tog jag där. Vi spelade julklappsspelet och 86-åriga mamma var den som kammade hem finvinsterna ;o) 




 I går for sönerna till sitt och jag är urusel (som säkert de flesta mammor) på avsked, speciellt när någon reser långt bort för en längre tid. Men "Ingenting är Status quo", för att citera mannen.  Här fortsätter livet med jobb och umgänge med vänner under veckan. Fina mellandagar till dig!

3 kommentarer:

  1. Så trevligt att läsa om dina juldagar! ♥ Och den sista bilden...! Wow, vad mycket stämning!

    SvaraRadera
  2. Sista bilden oj säger jag bara .Men julgran i skogen hm ... Ha det bra ,nette

    SvaraRadera
  3. Härligt med julen då man umgås. Gillade också den smyckade granen i skogen. Härliga promenader!
    Visst är det svårt då barnen ger sig i väg långt bort. Oavsett ålder och antal gånger. Vi mammor lider mest tror jag.
    Så skönt det är med avbrott i arbetsrutinerna. Skönt att göra annat och koppla av.
    Nu har vi äntligen lite snö....inga mängder men det lyser vitt i alla fall och är otroligt vackert. Tänkte ta en skidtur i dag men det stod att det bitvis var dåligt med snö så det får bli en promenad i stället.
    Din sista bild är verkligen vacker.
    Kram kram
    annika

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.