fredag 5 februari 2016

Runebergsdagen




 Hoppas din vecka har varit bra! Min arbetsvecka hittills har gått fort; den kräver ännu en fortbildningsdag morgondagen lång. I morgon är det semikolonets dag; idag har vi firat Runeberg. Se där fick jag med några semikolon; kanske någon kan informera mig om de inte inte placerats korrekt. Det är väldigt sällan som detta skiljetecken används av mig. 




 Tyvärr har jag inte hunnit skaffa färska blommor; dessa är halvannan vecka gamla. Vackra ändå, tycker jag. 




 Vi hade litet tårtkalas a la Runeberg med hela kollegiet idag, men jag provsmakade ändå en runebergstårta från ett annat bageri, som mannen hade köpt åt mig tills jag kom hem. 




 Så härligt vinterväder idag! I kväll blir det revy söderöver.
Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Det blev ingen runebergstårta för min del i år, men ser istället fram emot premiären för fastlagsbullen så småningom. ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.