onsdag 11 januari 2017

Den elfte dagen



 Lyckoslanten omges av höga tallar. De svänger sig i takt med vinden som viner dessa dagar och speciellt idag, årets elfte dag. 




 Senaste helg var det i alla fall stilla och soligt, om än kallt. Ny termin har börjat och det känns bra att vara på gång. 




 Senast jag dokumenterade skulle vi fira nyår med vännerna på trettondagsafton. Det gjordes helt enligt tradition med god trerättersmiddag och trevlig samvaro. Förlåt mobilbilderna! 




   Livet rullar på, vinden avtar, det kommer snö och solen visar sig igen till helgen när vi närmar oss mitten av januari. Det hoppas jag på! Ha det bra! 

 ♥ 

2 kommentarer:

  1. Länge sen vi hörts just här. Lika vackert som förut verkar allt på Lyckoslanten.
    Bloggandet avtar men ändå har man ett visst behov av att fortsätta. Jag själv har nog minskat en hel del med bloggandet eftersom jag numera har fyra barnbarn som jag är stormförtjust i och vill sätta tid på men än så länge hänger jag med i bloggvärlden. Ett stort behov av pysslandet med mera gör att det fortfarande är lite roligt. Kikar in här då och då men lite sämre med att kommentera. Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Ni bor verkligen vackert. En underbar omgivningen. Jag har ofta längtat efter att få bo på landet.
    Kram
    annika

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.